Days of dough.

Klockan är 22.17, det är söndag och jag sitter i Rosensoffan...Som jag gjort precis hela den här helgen.
Har verkligen inte lämnat Rosens källare på hela helgen.
Jag vaknade upp med svinsmärta i armen alldeles för tidigt på fredagsmorgonen (Rektorn och hans gang hade dragit ihop ett luciatåg med pepparkakor, peruker och trumpet...soooft).
Frukosten och första lektionen hoppades över på grund av smärta och svettningar blandat med köldsessioner. Stört!
efter att ha sovit några timmar till tog jag mig en smärtsam dusch, drog smärtsamt på mig kläder och gick försiktigt (för att slippa den tryckande smärtan i armen i varje steg jag tog) ner till förmiddagsfikat. Hade en lektion och sedan var det äntligen dags...att börja helgens deghäng i Rosen.
Vi började med att läsa bibeln till mycket skratt vilket ledde till mycket smärta i våra armar (tro inte att det bara är jag som har haft smärtsamma dagar...nej, jag fick minsann med mig Hannah, Lisa och Erik på sprutan också...även om Erik inte känt en endaste liten förnimmelse till smärta...vad beror det på?)
Vi läste klart och degade sedan vidare och planerade kvällen som var på väg att dyka upp. Jag och Hannah som drabbades hårdast av smärtan låg i soffan medan de andra lagade sjukt goda hemmalagade hamburgare med pommes...eller som det så fint kallas på Stockholmska: Strips!
Vi åt oss mer än mätta och några började kolla på idol. Jag hörde några låtar i bakgrunden, men lyssnade mest på åskådarnas kommentarer om varje uppträdande...Intressant!
Vissa gick sedan ut på vildsvinsjakt, andra stanna inne och åt glass. Jag och Hannah var givna på det sistnämnda!
Vi var uppe sent, vilket ledde till sen sovmorgon dagen därpå...
Amerikanska pannkakor med lönnsirap till frukost runt halv två och sedan fortsatte deghänget i soffan.
Vi kolla hipp hipp och slappa fram till fyra. Då kom Hanna hit och vi rimmade ihop ett juldrama som ska framföras för resten av skolan på torsdag. (Vad vi inte visste då var att vi skulle få skriva om det hela dagen efter på grund av miss i sparandet....osoft, men det löste sig)
Vi fortsatte att dega och jag gick fortfarande i pyjamas när klockan var halv nio på kvällen.
Efter en dusch och rena kläder blev det pasta och pastasås.
Vissa åkte till Linkan för att kolla Lussebio, andra stannade hemma och hade egen Lussebio. Jag och Hannah var givna på det sistnämnda! Vi hade ju inte lämnat Rosen tidigare den här helgen...Så varför nu liksom?
Vi var ett litet gäng som drog en rejäl killfilm...Crank! Den var som sagt manlig...men lite roligt. Sedan blev det youtube och sedan Die hard 4.
Jag sov en hel del av sista filmen och vaknade när den tog slut...05.30!
Tog med täcket upp och somna gott om igen. Vaknade kvart i tio...gjorde frukost, väckte Bodell som lånat Linnéas rum för natten och käkade sedan god söndagsfrukost nån timma eller så.
Efter att Kjell-killen fått sin väckning och frukost kunde man återigen krypa till kojs...Den här gången...i Rosens soffa! Göööött! Där sov jag några timmar till och vaknade vid halv tre.
Vi hängde ett tag till i soffan, skrev återigen juldramat på rim och tiden sprang iväg även idag...Så kom skymningen och vi hade återigen missat dagsljuset.
Vi bestämde oss för att vi behövde luft. Vi drog ihop ett gäng och tog en promenad till en av Rimmets pizzerior. Där käka vi och hade det gemytligt tillsammans.
Vi drog till Statoil och köpte pepparkakor och nu sitter vi och käkar dem och några kollar på film. Glögg är också en given ingrediens på vår Luciakväll!
Snacka om degig helg...Fel rytm på tiden, fel rytm på matvanor...fel rytm.
Jag har även beskådat något som kan vara Liljeholmens bästa facerape hittills! Jake the Snake blev utsatt och det var maaaad nice!
Brevmysteriet har för övrigt kommit till sin lösning...Fick en snabb, och oväntad och kanske lite tråkigt lösning.
Jag återkommer till detta i mitt nästkommande inlägg...som SKA komma tidigare än detta gjorde efter förra.
Ta nu hand om er, varandra och andra!

Kommentarer
Postat av: Eke

Jag vill bara lägga fram min hjärtliga önskan att du kommer att oskyldigförklara "mystiska brevkillen" från det faktum att lösningen nu blev så tråkig.

2009-12-18 @ 22:10:39
URL: http://www.albykollektivet.se
Postat av: Lovisa

Gott Nytt År!

Kram

2010-01-02 @ 11:01:34
URL: http://lovisa.lidskog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0