Good people.

Ja, men vad kan jag säga? Det händer mycket nu och jag har varit dålig på att uppdatera. Det är precis så det är.
Höjdpunkter sen sist? Ja, men det kan väl vara konserten med Tingsek på Klubb "Din mamma" i Linkan förra tisdagen. Himla soft stämning. Ganska mycket folk, ganska liten klubb, ganska trångt, ganska behagligt, ganska bra...nej inte bara ganska...VÄLDIGT bra! Martin, Oscar, Chrille, Elin och jag trivdes och det var en go kväll.
Annars var det gött att hälsa på Stina och Johan i Götet förra helgen!...Förra helgen förresten...vilken helg! Den bara levererade utan dess like.
Oscar, som skulle hem till Floda samma helg, och jag tog sällskap neråt i landet. På ditvägen fick vi åka merca! Jag körde första biten Rimforsa-Jönköping. Det var gött. Jag hittade ut ur rondellen i Linköping ut på E4an och kunde sen bränna på bra ner till Jönet. När vi kom där utmed Vättern så var det som att ett litet, litet paradis öppnade sig. Solen lyste, det glittrade över sjön, vi lyssnade på stad i ljus med Tommy Körberg och sjung med så högt vi bara kunde! Det var nästan magiskt. Vi skypade även med Herr R. Larsson under detta tillfälle och han fick njuta av vår skönsång.
När vi kommit fram till Jönköping hämta vi upp Carin och drog till Andreas för att få lite fika- och kisspaus. Det var nice! Vi hängde där lite för länge så vi fick bråttom till Floda (Oscar skulle ha ljudet på nåt ungdomsmöte så det hade varit bra om vi var där till det började)
Oscar brände på nästa bit; Jönköping-Floda. Vi han nästan fram till klockan åtta då det började. Jag tog ett snabbt besök i FMK innan jag skulle vidare till Götet. Han träffa lite gött folk och gick sedan till tåget för att åka till Stina.
Blev upphämtad vid pressbyrån (det är ju tydligen ett bra ställe att mötas på enligt Stina...som trodde att dte bara fanns ett pressbyrån på station när det finns typ 5)
Vi drog till Chalmers och jag fick vara med och repa i Stinas band. Sjunga och spela tamburin blev mina uppgifter. Det var gött!
Drog hem till Linnégatan och toksomnade.
Vi ville att hela lördagen skulle bli ett äventyr så vi började med att dra till Kvibergs marknad (ja, det var sannerligen ett äventyr...vi fyndade dock inget)
Vi käka god kyckling på Jensens Böfhus och drog en vända på stan. Gick hem och chillade i soffan (som för tillfället även var min säng för helgen).
På kvällen drog vi på äventyr igen! Åkte till Fiskebäck för att gå på konsert med några elever från Kaggeholm. Det var gött! Ett förband som hette Arons skägg spela innan och sen var det Folkisbandet. Nice!
Stina lärde känna en tjej som tydligen går i hennes klass, men som hon inte pratat med innan. Det pratades minnen från Boberg och konstaterades att världen nästan är för liten ibland.
(vi åkte hem och tog en mjölktallrik...det var gott)
Söndagen började med seg frulle och häng i lägenheten. Sen tog vi en tur till Slottsskogen. Kolla in älgar, sälar och pingviner. Bra med gött!
Vi käka kinamat och trivdes med livet. Johan övade sitt föredrag för mig och Stina. Vi lyssnade på afterskilåten och Stina blev pokead för första gången i sitt liv...Nu är hon fast!
Sa hejdå vid sextiden och åkte tåg till Floda för att möta upp Oscar till tillbakavägen. Hamnade på ett släktkalas och snackade Janne Lund med en farfar och tatueringar med en mormor och besök på Oves med en bror.
Vid niotiden kom vi iväg och efter ett litet, litet missöde på vgen (Oscar glömde gitarren i Floda så vi fick vända efter en halvtimma och hämta den) så hamna vi återigen i Jönköping och hos Andreas. Klockan var kanske elva-halv tolv och Carin och Oscar bror min var där också! Vi käka gödigt fika och snacka afterski och annat gött. Himla fin kväll det där.
Vid ett nånting var det dags att dra igen. Sista biten hem Jönköping-Rimforsa. Go nattåkning! Mycket snack för att hålla oss vakna och i landa i Rimmet vid kvart över tre nånting...Sooooft!
sova-sova-sova.sova.sova-sova osv.
Trött dagen efter, men oj! helgen var värt det!
Den här helgen är bra! (förutom nån skitförkylning som börjar dyka upp) Lovisa och Emma är här i helgen och det är fint att det har varit lite som förr i tiden när de gick på skolan. Mycket mathäng och softande på Rosen. Jo, jag tackar ja!
Vi har återigen spelat bridge och det har gått bra! Riktigt bra! Jag och Lovisa har levererat bra händer och smart spelande och tänkt taktiskt och det har bara funkat. Det är nice!
Idag gick jag inte till kyrkan. (den där förkylningen alltså...osoft) Har käkat frukost och funderar på en dusch. Det är riktigt varmt i mitt rum!
Iallafall, livet är bra gött nu! Det känns gött!
Ta nu hand om er, varandra och andra!

Kommentarer
Postat av: Pauline

Haha, klockrent att ni bestämde att ni skulle träffas på Pressbyrån också! Jag gjorde precis samma tabbe när Emma och jag åkte hem måndagen efter fotomässan...

2010-04-25 @ 13:00:18
Postat av: stina

haha åh, du gjorde en perfekt sammanfattning av helgen! den var såå grym!:) måste ses snart igen linisfinis! pussåkraaam :)

2010-04-25 @ 19:57:00
URL: http://barastina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0