Hallå eller!

Bloggen har varit nedlagd. Den gick i ide när det blev så kallt och vitt ute. Jag trodde verkligen den skulle överleva vintern. Det kändes ändå som att den hade en bra chans till det där i början av januari när jag skrev årsinlägget. Jag hade fel! Jag blev ägd av mig själv, min fantasi och mitt engagemang i bloggvärlden.

Jag insåg dock för ett tag sen att snön smälte mer och mer. Det blev soligare, slaskigare, blötare och lerigare på Liljans alla gångar! Våren kom väl antagligen till slut. Så nu tänkte jag försiktigt och varsamt försöka väcka bloggen från sitt sovande. Vi får se om han vill eller inte. Om några veckor vet vi.

Jag tänker för allt smör i hela världen INTE återberätta vad som har hänt mig sen sist. Det går ju inte. Använd istället er fantasi och hitta på någon rolig historia. Kanske har jag bott i Albanien i några månader? Kanske har jag bakat polkagrisar ända sen januari? Kanske har jag fött upp bondkatter på en liten, liten bondgård i södra Lappland? Det blir så mycker mer spännande om ni fantiserar om vad jag gjort sen sist!

Idag är det påskafton! Bra med gött! Jag är på Saxofongatan och tänker stanna här en vecka och softa! Påsklov är för tusan illgött!
Idag blev jag väckt av mamma som kom in och sa att Påskharen hade varit här. Han hade gömt ägg på nedervåningen och jag skulle hälsa det till Vickan när han kom hem! (Han är på Elmia och kollar på bilar och kommer förmodligen och uppenbarligen (enligt Lätth) inte kuna undgå de halvnakna tjejerna som kryper på bilarna...är nog tur att jag och Carin inte har följt med någon gång under alla dessa år som våra killkompisar frågat oss....Skulle nog inte kunna hålla oss för skratt...Hur kryper man omkring snyggt på en bils motorhuv?? haha)
Jag somnade om lite och sov kanske 7 minuter. Då kommer Binge in och väcker mig! Han tänkte säga glad påsk innan de skulle åka till mormor och morfar OCH ta lite info om Gölfa innan han åkte! Blue burden mår ju inte så bra nu för tiden. Han dör tydligen varje gång man står still i en korsnong utan att ge gas. Men bara man vet om det så kan man ju planera att inte stanna. Bra att veta. Han hoppar och skuttar lite under färden också...Lite som han själv vill. Men växelspaken och nyckeln är snygga som få! Matchande snidade i trä! Jag gillar den!
Tog en tur med han förut och det var awesome att få ha lite kvalitetstid med honom!

Ikväll blire påskferre på Saxofongatan! När vi drar ihop något brukar vi ju bli runt 20-25 pers. Ikväll blir vi 7! Folk är upptagna, bortbjudna eller i USA.
Det blir nog soft ändå!

Nu ska jag käka påskgodis från påskägget! Vissa goa bitar...andra mindre goa...PRECIS som det ska vara i påskägg!

Ta nu hand om er, varandra och andra!

Kommentarer
Postat av: Krillan

Men Linto, vad är det jag ser.. en liten uppdatering :D Du är så himla bra på att skriva blogg, så du borde hålla han levande nu..

Om du vill veta vad jag har fantisert ihop ang. din bloggarfrånvaro, så tänker jag såhär;

Du var ute och åkte långfärdsskridskor, när du plötsligt hörde ett bra, isen sprak.. Helt plötsligt var du ute och for på enn isflak som styrde kosan mot nordpolen.. du kom fram efter en månad utan mar och vatten, så du började med att ha ihjäl en säl, du grillade köttet (som inte var för köttigt) och gjorde en kappa av skinnet.. Sedan påverkades nordpolen av växthuseffekten, så du började åka, tilsammans med smältvattnet, och hamnade tillsist -turligt nog, i Tibro på Saxofongatan.. Så i min värld är du värsta tuffa mihikanen nu, Tok-Frans ;)

Vi borde ses också, eller vad säger du?



Puss och Kram

2010-04-04 @ 08:37:51
URL: http://krillansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0