Let it Shine.

Jag är återigen i Rimforsa och på Liljan! Det känns bra...det känns faktiskt riktigt bra! Så där tokgött! Ja, ni förstår ju vad jag menar!
Sista helgen hemma i Tibbe var kunglig! Som sagt så var fredagen något utöver det vanliga och något utav det bästa på länge. Gött tycker vi!
Lördagen fortsatte på samma goa spår. Var på inflyttningsfest hos Linneá i Skövde och hon hade en bra lägenhet. Det fanns många hängvänliga rum och den hade en så fint kallad neutral hall. (mannen som uttalat sig om det sistnämnda har valt att vara anonym, men hänvisar till Kaj Granath, teknisk doktorand och arkitekt vid tekniska högskolan i Jönköping om denna benämning)
Vi käka perfekt kladdig kladdkaka och hade det riktigt gött. Vi hörde ett välbekant "he he he" och Carin blev överycklig. Robsa som alltid förgyller vår vardag hade anlänt. Tillsammans med ett gött gäng som alla hamna i vardagsrummet och vi softade lite till.
Vid halv sju-tiden drog jag, Carin och Lätth till Pingstkyrkan för att se Samuel Ljungblahd med Nya Stadens Storband! FETT?!?! JAA! Det var ju så där tokgrymt så att man inte kan sitta still och får kramp i käkarna för att man ler hela tiden. Man tänker att "nu blir det inte bättre"...så blir det det ändå! Grymt! (slog just i armbågen och fick en sjuk enkelstöt....det gjorde illa tjyven skråen skitont) Träffade även på Soffan, Nättan och Emma vilket var riktigt kul! Så snygga, härliga, lockhåriga tjejor!
Gick tillbaka till Linnéa och käka pastasallad och hängde i köket. Där åts det smartis (de flesta med chokladsmak, men en och annan med kaffesmak...som Hannes försökte hitta under en lång lång stund men sedan trodde att vi hittade på), mixtrades med Linnéas frukter (sjukt äckligt att öppna upp toppen/botten på en banan, klämma massa på den, klämma ut allt innehåll, fylla den med vatten, dricka upp innehållet för att sedan lägga tillbaks den i fruktskålen och hoppas på att Linnéa skulle upptäcka det först dagen efter när hon skulle ta sin dagliga banan), lektes piip/tipp och spelades Master Mind med smartis, planerades sommarens alla resor och bara hade det allmänt gött.
Fortsatte kvällen med lite häng på Linnéas rum och sedan i vardagsrummet med sysselsättning så som att pricka lakritskulor i min mun och mäta om lägenheten var sned med hjälp av Robins iPhone...det var den...en och en halv grad!
Drog hem och somna gött!
Var i kyrkan på söndagen och såg ungdomskören för första gången live (har bara sett dem på TV förut)....Oj, vilket ös! Himla bra ungdomar i Tibro alltså! Gick inte att sitta still där i bänkraden! (nu ljög jag...jag satt på en stol i lilla salen). De ska behandlas med respekt! Jag fick ven fika med dem ute i solen efter Gudstjänsten! Härligt. Chilinötter är aldrig fel!
Började min resa tillbaka till Liljan nån gång under eftermiddagen. Tåg till Jönet där jag hämtades upp av Mattias röda Volvo! Gött! Jag, Majsan, Efraim, Amanda och Mattias hade en go resa tillbaka till Liljan! Med stopp på rastplats för kissning och vid en Time-affär i Motala för upphämtning av kamera. Solen lyste och E4an var magiskt vacker! Bra med gött!
Var skitkul att träffa alla igen och det blev ett hederligt häng i Rosens korridor. Gött att vara tillbaka igen!
Vi kolla på Robin Hood. (Jag missa dock minst hälften av filmen då jag hamnade i tre sms-konversationer med personer som befann sig på samma plats, men alla hade olika åsikter om vad som hände...men det var spännande)
Tänkte att jag skulle lägga mig tidigt och var nog i säng vid strax innan tolv. Men kunde inte somna. Var förmodligen inte trött och låg och tänkte så där som man gör ibland. sms-konversationerna fortsatte även en stund till så vid halv två hade jag ännu inte somnat. Så jag gick upp en stund och gick lite i korridoren och hoppades på att kunna somna bättre sen...Men icke då! Låg nog en timma till, men efter halv tre nån gång så försvann jag in i drömmarnas land. Soooft!
Vakna ändå rätt pigg idag! Käka god frukost och tyckte det var gött att se alla där vid frukostborden igen! Har haft bra lektioner idag också! Lite klipp och klistra i morse och Hanna fick ännu en gång fram sin tävlingsinstinkt om att vi skulle ha bäst urklipp om mission på vårat papper! Det är fint att gå in för det! (även om Hanna inte riktigt hade tekniken att riva ut så där bra som vissa andra)
Ena Jan fyller 40 år idag och fick sin dröm uppfylld när musiklärarna startat ett dansband med Jan själv som huvudperson! "GRANATHZ" körde Leende guldbruna ögon och det var fint! Riktigt fint!
Läste Bibeln ute i solen idag och det var gött!
Annars är det lugnt. Mat om en stund...Bjuds tydligen på "lite smått och gott" Känns lite opålitligt, men det kan ju bli bra!
Ta nu hand om er, varandra och andra!

Kommentarer
Postat av: Hannis

Trots min vilja att vara BÄST insåg jag efter ett tag att vi faktiskt hade det fulaste(!) pappret. . Så himla plottrigt. Haha.

2010-04-12 @ 16:42:42
URL: http://hannapanna90.blogg.se/
Postat av: Lätth

Oj! det där med neutral korridor verkar spännande. Det skulla jag gärna vilja fördjupa mej i.

2010-04-12 @ 16:58:57
Postat av: Lina

Sant Hanna! Den var rätt ful...men ändå bra på något sätt!

Ja, du Lätth det förstår jag att du vill. Men ta kontakt med den där Granath-nissen så kanske han kan hjälpa dig med det!

2010-04-12 @ 19:56:51
URL: http://linalidskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0