Slow Dancing In a Burning Room

Dagen igår var SÅ fet va!

Åkte till Mariestad på förmiddagen för att hälsa på svägerska och lilla Saga! Tog saaba och hittade alldeles själv HELA vägen (hade skrivit upp lite vägbeskrivningar på en lapp ifall jag inte skulle veta hur jag körde, men ICKE! Jag hitta ända fram till huset på Jägaregatan alldeles själv...TACKAR!).
Fikade och hade en mysig förmiddag. Tjejförmiddag! Vi tog en promenad ner till Bäcken och jag fick köra barnvagnen och lillan somnade på en gång...fint!

Jag åkte hem till Tibro och gick till tandläkaren (inte så fett! 477 spänn tog de ifrån mig för en liten undersökning och lite flourlack som smakar skit...känns ju mindre okej!)

Sen taggades det för kvällens höjdpunkt: AFTERSKIPARTY i kyrkan! Jag och Victor letade fram kläder och mössor och goggles och pjäxor (jag tog en tur till Larsson/Karlsson för att sedan åka vidare med Anna till Pigge och Yvonne där jag fick låna ett par riktigt heta 80-talspjux (som Hannahs mamma skulle ha sagt) som var vita och turkosa! Klockrent!)

Pappa hade gjort lasagne när jag kom hem. Binge levererar en bra matvecka alltså! All cred till honom! Så där satt vi...pappa och jag och njöt av en festlig fredagsmåltid! Soft!

Sen bar det av till Missionen! Alltså vilken fet kväll!! Jag finner nästan inte ord!
Scoutstugan hade gjorts om till en bar som lika gärna hade kunnat ligga i Vemdalen eller Kittelfjäll...Borden var dukade med salta pinnar och godis, väggarna var pimpade med skidor, stavar, monoskis, renskinn och allt som du kan tänka dig på en skidbar!
Baren var fylld med Pelle Päron, Oranga, Tabasco, kanel och snö/is! Det fanns drinkar så som "Lemon Flush", "Nyponsoop with Santa Titts" och "Iceberg of death"! Bartender för kvällen var Per Ansgar i otroligt fin utstyrsel. Han hade hjälp av lite annat löst folk. Larsson leverade nån het drink med mycket tabasco som brände i halsen.
När folk dansade riktigt hårt ute på dansgolvet bjöds det även på drinkpistoler (vattenpistoler fyllda med sliskig dricka som sprutades på de som ville ha...och de som inte ville ha. Man fick inte mycket i munnen, men ansiktet och håret fick en rejäl ranson...härligt att vara sådär klistrig och kladdig blandat med svettig).

Afterskilåten gjorde succé!! Folk kunde den efter första uppspelningen och i slutet av kvällen och efter ett gäng uppspelningar så sjöng alla med och önskade låten flera gånger och det stampades i takt med pjäxorna och pekfingrarna var i luften som aldrig förr! det var fest!


Victor och David vann svettävlingen. De var de som var svettigast och hade redovisat det för Oscar och Lätth! Grattis!
Det blev många nyp i stjärten under kvällen. Det är ju så man hälsar på afterski! Men glöm inte FPK, APD och RMS! VIKTIGT! Och KNIP KNIP KNIP! Ingen vill nypa i en slapp stjärt!

Det dansades och sjöngs i refrängerna ända till sent på natten. Svetten rann, drickkladdet torkade in, kakao och brunkräm som hjälpt till med gogglebränna rann. Håret blev lite för svettigt istället för "flottigt med stylat" och benen värkte och det var svettfloder i allas pjäxor. Det var svett precis överallt...JA precis överallt! Scoutstugan lär stinka i flera år framöver!...Men det var värt det!!

En lyckad kväll som vi aldrig kommer glömma...kanske...vi kommer kanske aldrig glömma det...vi kommer förmodligen komma ihåg!!

Bilder dyker upp!

Ta nu hand om er, varandra och andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0