Be myself again.

Oj och åter oj! Tiden går. Tiden går verkligen!
Efter några olika hårda påtryckningar ska jag nu ge mig på en uppdatering. Here it goes.
Jag är numera Göteborgare och bor på Guldhedens Studiehem. Det är fest vill jag lova. Jag vet att jag skryter om det alldeles för ofta, men det är så bra va! Har mitt egna rum med min egna toa (som för övrigt är precis nystädad så vill ni gå på ren toa hos mig kom typ nu!). Det bästa är dock självklart maten! Varje dag (ja, förutom lördag och söndag då matpersonal får vara ledig och helga vilodagen) så serveras det frukost (och vilken frukost sen!...fil, yoghurt (hur i hela friden stavar man rätt till det?), olika flingor, puffar, frön, bär och diverse djuptallrikstillbehör, ÄGG, olika bröd och knäckebröd, många olika pålägg, gröt, juice, kaffe, te...jag skulle kunna fortsätta med ingredienserna som förgyller frukostbordet länge. Men jag lämnar det här...KUNGLIGT iallafall), lunch eller middag (ja, man väljer liksom om man vill ha lunch eller middag. Kryssar i en lista och dyker upp när den måltiden serveras, lämnar en kupong och äter maten) DESSUTOM kan man om man vill välja att få maten serverad i en matlåda som sedan ställs i en kyl så man kan hämta den senare undre dagen. Det är sån grym vardagslyx för mig så jag ler bara jag tänker på det.
Nog om det.
Jag läser engelska nu. "EN1A01", det är min sysselsättning nu för tiden. Repeterar grammatik, läser poesi, skriver summaries, läser massa böcker och försöker bli lite, lite bättre på engelska. Det är kul. Riktigt kul! Jag har dock inte utvecklat nån vidare studieteknik än. Försöker prova mig fram, med tre års uppehåll från skola och studier gynnar inte. Jag har ju för tusan svårt att bara sitta still. Jag hoppas jag lär mig snart!
Jag känner några i kursen nu. Det är nice! Har ett litet gäng så att säga (sjukt G att snacka "gäng" he he he). Men dte är soft. Tog med mig en av tjejerna i gänget på äventyr förra veckan. Vi käka lunch (OCH efterrätt icke att förglömma på torsdagar) på Hemmet (ja, Guldheden kallas hemmet och det är rätt gött tycker jag...ligger bra i munnen) och drog sedan till IKEA. Hade en go eftermiddag och letade oss runt med bussar och spårvagnar i Göteborg, city of Paul. Himla gött ändå!
Ibland saknar jag Rimmet och Liljan! Det känns på nåt sätt som att man fortfarande är på ett långt sommarlov och ska tillbaka. Men det är ju inte samma sak där nu. Annat folk, andra häng, andra vanor...det är nog bra att jag är där jag är tänker jag!
Jag har gjort många "första gången i mitt liv"-aktiviteter på senaste tiden. Förr-förra veckan var jag ute och fiskade med Rasmus! Det var kul. Verkligen! Gött att ro ut i en liten, liten båt en solig sensommarkväll och kasta ut med kastspö och vänta på att det skulle nappa...och faktiskt!!!! DET NAPPADE! JAG fick min första fisk någonsin och den enda fisken för kvällen...En rätt fet abborre som jag var himla stolt över!
I lördags var jag, Oscar, Pallir och Johan ute och klättrade! Även detta var första gången i mitt liv. Skitkul! Men svårt! När man kolla på väggen (som verkligen va en platt vägg) och insåg att man skulle upp där kändes det lite omöjligt...men det gick det med...Mycket vilja, väldigt lite styrka (för jag har typ ingen), lite hjälp av Johan (tackar ödmjukast för detta) och peppande ord från gänget så gick det enda upp...både "lätta" och svåra väggen! Go utsikt högst upp sen som man fick njuta av en liten stund. Gött var det!
Så Sandahl...frågar du mig nu "Hur är det?" Då vet du garanterat svaret...
Nu hoppas jag att framför allt Elin och Linnéa är nöjda...det här får helt enkelt bli lite tillägnat er! Grattis till ert nya samarbete och lycka till med allt!!
Ta nu hand om er, varandra och andra!

Kommentarer
Postat av: Elin

ÄLSKART!

2010-09-07 @ 22:33:19
URL: http://brudarikoket.blogg.se/
Postat av: Elsa

Kul att läsa vad du gör i Götet Lina! :) Åh, du och jag som skulle börja klättra! Vill verkligen dit, till staden på G! Du verkar ha det riktigt nice! Snart är det val och jag ska vara röstmottagare. Men efter det drar jag till Gbg har jag tänkt! (Hoppas inte att jag får ngt jobb innan dess) 20 september till den 26 september. Eller kanske inte riktigt så många dagar. preliminärt. Hur ser det ut för dig? Kram/Elsa

Du behöver inte svara här. För jag kommer nog glömma att titta efter svaret här. Du kan svara på min fbwall om du känner fört!

2010-09-08 @ 10:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0