Come away with me.

En dag i september...en regnig fredag i Tibro i september!

I onsdags hade jag förläsning, seminarie och workshop på Humanisten (mitt hängplace under mina skolförlagda timmar i veckan). Olivia (Robyn) var tillbaka och det var härligt att se hennes käcka leende igen och det kändes som vanligt. Slutade vid 15 och detta innebar långhelg för oss. Ledig torsdag och fredag känns ju aldrig fel. Det visade sig att denna onsdag skulle bl en historisk dag i Olivias liv, som jag så festligt fick närvara vid. Vad skulle komma att bli historisk tro? Jodå, hon skaffade sig minsann ett gymkort på det där gymet på Kungsgatan (som jag för övrigt känner är lite av "min gata" i göteborg...har noga synat den från enaändan till den andra då jag letade tyg här om dagen...åter till detta längre fram). Det var en härlig syn må jag säga!

Käka lunch på hemmet och fick uppleva min första aningens besvikelse där. Det hade annonserats blåbärspaj till efterrätt och jag var sugen som få! Så kommer jag ner till matsalen och inser efter en god måltid att dte är äppelpaj med jordgubbar i! Vad hände där? Blev ingen efterrätt för mig där! Trist. men jag var på för bra humör för att låta mig sänkas av detta.

Tog ett tåg till Skövde och åkte buss hem till Tibbe (400:an var längesen). Mormor och morfar hade vart ute på lingonplockarresa och tog svängen förbi Saxofongatan hem så jag fick lite kvalitetstid med dem under torsdagskvällen. härligt. Morfar Sture är fantastiskt rolig när han lespande berättar nån go historia och fnissar sådär som bara morfar Sture kan!

Idag har jag hängt med Jon och Saga som kom hit och fika lite på förmiddagen. Klockrent! Hon är så go va, den där Saga!
Efter det var det lunch med Danne Fält! Han kommer ju hem till Saxofongatan och faddrarna morsan och farsan titt som tätt så då blev det lite häng med han.

Åter till tyget förresten...Har ju letat som en tok efter ett acceptabelt tyg att göra nån form av tygtavla (har ju blivit lovad hjälp av snickarJohan till mitt lilla projekt, men har ju vart tvungen att fixa tyg innan det kan dra igång) Har vart runt både här och där i göteborg. Varit på äventyr med Olivia (Robyn) till IKEA, gått hela Kungsgatan för att längst bort trilla in på Gårda tygbutik, kollat Åhlens, Lagerhaus och diverse småbutiker men inte hittat något tyg.
Så drar man hem till Tibro och Sparhuset och hittar tyg direkt. Dessutom halva priset! Det är så gött va! Jag säger då det! Tibro levererar!

Jajaja. Nu ska jag skriva summary!

Ta nu hand om er, varandra och andra!

Kommentarer
Postat av: Krillan-Kurt

TjingTjong guldmedaljong ;)



Så Tok-Frans är i krokarna utan att ringa ;)

Jag förstår dig dock.. många att träffa när man kommer hemåt..

Men, om du har tid imorrn, så är jag nog vaken efter 15 och kan ta emot besök :)



Pusselikram :)

2010-09-12 @ 02:06:57
URL: http://krillansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0